Cum poate fi făcută experienţa de învăţare atractivă pentru adulţi

Există câteva opţiuni prin care instruirea poate fi făcută mai plăcută şi mai „digerabilă” pentru adulţi. Desigur că, în realitate, instruirea este mult mai complicată decât ne pare, dacă doar citim ideile următoare. Pentru moment, iată câteva sugestii utile pentru instruirea oferită adulţilor:

Incercaţi să stabiliţi aşteptări pozitive, pentru ca oamenii să se simtă în voia lor

Faceţi ca instruirea să prezinte cât mai puţine riscuri pentru ei. Mulţi adulţi au fost condiţionaţi negativ de experienţele nereuşite din trecut. De multe ori cursanţii vin la o sesiune de instruire plini de nelinişti.

Adulţilor le este teamă să nu cumva să se facă de râs în faţa colegilor lor, aşa că trainerul trebuie să facă tot ce este posibil, în mod rezonabil, ca să le asigure o experienţă pozitivă şi dătătoare de încredere.

Lăsaţi oamenilor timp, la nevoie, să-şi abandoneze vechile deprinderi

Câteodată adulţii vin la programele de instruire cu un bagaj inutil de deprinderi şi cunoştinţe. Nu uitaţi că unii oameni pot aduce idei şi informaţii bune şi potrivite situaţiei, iar alţii nu; iar alţii pot să nu posedă niciun fel de experienţă relevantă. Dacă au idei incorecte sau procedează greşit (de exemplu, folosesc metode nepotrivite pentru o anumită operaţie), lăsaţi-le un răgaz să şi le abandoneze, pentru a fi pregătiţi să deprindă altele corecte.

Arătaţi clar care este relevanţa lucrurilor învăţate

Adulţii vor situaţii specifice, practice, preluate din viaţa reală, care să răspundă nevoilor lor şi să-i intereseze. Ei vor să vadă care sunt beneficiile imediate oferite de ceea ce învaţă. Explicaţi-le de ce au nevoie să înveţe ceea ce le predaţi. Vă va fi mai lesne să le demonstraţi relevanţa instruirii oferite dacă veţi adopta procesele descrise în capitolul următor şi dacă păstraţi legătura contact cu supervizorii cursanţilor înainte, în timpul şi după sesiunile de instruire.

Dacă este posibil, programaţi sesiunile de instruire tehnică imediat înainte de momentele când cursanţii trebuie să-şi folosească aptitudinile sau cunoştinţele respective la locul de muncă — desigur, îngăduindu-le suficient timp pentru asimilare şi exerciţiu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *